Sunday, June 19, 2011

jahitan bentuk bintang

hari ini saya ke kelas memakai seluar jeans yang sudah lama tidak dipakai.
(mujur masih muat lagi. hoho~)
saya tidak sedar seluar saya itu rupanya sudah menipis di kedua-dua bahagian peha (sebab saya ada sepasang drumstick yang bergesel bila saya berjalan -.-'). waktu saya ke tandas, baru saya nampak ada tampalan dengan jahitan bentuk bintang di bahagian peha. serta-merta saya tersenyum dan berbisik "i love you, dad".
ya, tampalan dengan jahitan bentuk bintang itu dijahit oleh ayah lama dulu.
saya ini memang mengada-ngada. kalau ada seluar yang perlu ditampal atau perlu 'alter', saya akan minta tolong ayah. ayah akan keluarkan mesin jahit antik jenama singer dan mengayuh roda mesin jahit dengan tangan. :)
sekarang tangan kiri ayah sudah tidak kuat macam dulu. ayah semakin kurang menggunakan tangan kirinya. malah untuk membutangkan baju juga semakin payah. kerap kali ayah minta tolong saya membutangkan bajunya bila dia mahu ke masjid. :'(
sekarang ini saya perasan, saya sudah kurang bercakap-cakap dengan ayah. sudah lama saya tidak bercerita dengan ayah. kasihan ayah. pasti dia berasa sedikit kehilangan.
maafkan saya ayah.
saya masih tetap sayangkan ayah walaupun ayah sudah tidak mampu lagi membuat tampalan dengan jahitan bentuk bintang.
:')

No comments:

Post a Comment