Wednesday, September 29, 2010

saya rindukan awak

hari ibu tahun 2010. itu adalah hari saya bertemu awak.
awak memang kurus tapi menarik. tapi bukan itu sahaja sebabnya saya sukakan awak. mula mula saya tidak kenal awak. sebenarnya awak bukan pilihan pertama saya (maafkan saya kerana berterus terang). tapi mungkin sudah ditakdirkan awak menjadi milik saya.
saya bagai tidak percaya saya berjaya memiliki awak. siapalah saya ini. antara kita jauh berbeza. awak kurus, saya tembam. awak menarik, saya tidak menarik. awak gelap, saya cerah sikit. tapi walau apa pun perbezaan kita, saya bahagia.
setiap momen momen gembira kita abadikan bersama. dan sewaktu sedih awak juga berada di sisi. awak juga yang setia sewaktu saya sibuk bekerja. awak tidak pernah merungut. dan tatkala saya terlupa, awak juga yang mengingatkan saya. saya sangat sangat sayangkan awak.
sebelum bertemu awak, saya sudah punya teman. tetapi saya tinggalkan dia demi awak. ya, demi awak. walaupun awak ada kekurangan tapi saya tak peduli. bagi saya awak jauh lebih baik dari teman lama saya.
tapi... benarlah malang itu tidak berbau.
sewaktu sedang bergembira bersama kawan saya, sesuatu berlaku pada awak. tapi saya terlambat menyedarinya. awak jatuh sakit. betapa sedih hati saya sewaktu mendapati badan awak panas. dan awak tidak sedarkan diri. 
segalanya kelam. kelabu. kosong.
saya menyesal kerana tidak menjaga awak baik baik. saya menyesal kerana menyebabkan awak sakit teruk tapi segalanya sudah terlambat.
awak koma.
setiap kali melawat awak saya berharap awak akan sedar. pernah satu hari saya menyentuh awak dengan lembut, dan berharap harap sangat sentuhan saya akan menyedarkan awak. saya terlalu berharap. awak tahu, saya menangis melihat awak. dan terus menangis. sedarlah awak! sedar!
tapi awak masih seperti itu juga.
kelam. kelabu. kosong.
saya berusaha juga untuk merawat awak. tapi saya dikhabarkan kos rawatan agak mahal. malang sekali saya tidak punya wang yang banyak untuk merawat awak.
dengan berat hati saya terpaksa membuat keputusan. maafkan saya, sayang. saya terpaksa merelakan awak lena dalam tidur yang panjang.
saya akan rindukan awak.

opsss... ini bukan gambar awak
ya, ini awak sedang koma :(
untuk imbas kembali, sila baca ini.

2 comments:

  1. terlalu berat kerinduan mu itu wahai kawan ku

    ReplyDelete
  2. adzmira : hehe~ tak mengapa. 'teman lama' masih ada walaupun x boleh mms. waa~ rindu hp yg rosak itu...

    ReplyDelete