Monday, February 22, 2010

old skool memoriezzz

waktu godek2 fesbuk aku, tergerak ati nk bukak msg dr sorang skool met mase skola rendah dlu. dia suh aku tag name aku dlm gamba klas mase darjah 4 dlu..bile aku tgk gamba 2 t'igt zaman skola rendah dlu2...huhu...actually muke aku x de dlm gamba klas darjah 3 ngan darjah 4. aku x dtg kot time tu... tp aku dh tag name aku kt gamba darjah 1 ngan darjah 2...
hihi...klaka plak bile tgk balik sume pics tu... dlu aku free hair mase darjah 1 ngan 2 (opss, kantoi..hehe)... x igt aku start pakai tudung darjah brape, darjah 3 ke 4...tp takat pegi skola je la... blk umah campak tudung..haha...msuk darjah 6 aku start pakai skaf bile kuar umah. skaf yg lipat 3 segi pastu ikat cam pesen bandana tu...time tu popular la...
aku de bace komen2 dak2 kelas aku dlu..haha...funny2... time diorg sbut name2 dak kelas, name aku x de pn...isk...isk.. diorg x igt aku kot...ye le, aku bkn glamer pn zaman skola... biase2 je.. bukan budak pandai dlm klas pn..
yg klaka tu diorg smpt lg kutuk2 cikgu yg garang mase darjah 1 ngan 4... heheh... mmg garang, tp aku dh lupe kebanyakan kisah zaman skola rendah dlu... klau diorg ckp ramai kne lempang ngan cikgu darjah 1 ngan 4, aku lak yg aku igt kne lempang ngan cikgu darjah 2. puncanye? sebab aku silap tulis jawapan. ye la 2 x 3 = ? aku g tulis gini " 2 x 3 = 5"... wakakakaka.... tp aku rase cikgu tu x fair la, sbab ade sorang klas met aku wat salah gaks, tp cikgu x lempang dia, cikgu tegur lembut2... tau x sebab ape? x silap aku, klas met aku tu anak cikgu, tp x igt cikgu mane? giler la dia nk lempang anak member dia... huhu... dr situ aku blaja, klau ade cable baik pny, anda selamat! huhu... ape2 pn time kasih la kt cikgu tu... klau x, smp skg x pandai math.
pastu, mase darjah 4 aku pnh kne ketuk kepale ngan rotan...hehe...ketuk perlahan je... sebabnye aku silap paham cikgu ckp... aku kn dh x brp dgr time tu... x silap aku, cikgu tu suh sape2 yg dpt markah teruk dlm subjek yg dia ajar (x igt subjek ape) beratur kt depan, sebab dia nk rotan... aku yg innocent x mengerti ape2 pn pegi la beratur same... mase tu, aku dpt gred B kot...aku igt sape2 x dpt A yg kne rotan... mase beratur tu, tgk la sorg2 kne rotan kt tapak tangan... uiks, sakit tuh... bile turn aku, cikgu tny gred aku, aku ckp B.. cikgu ngan muke cam nk bengang + cam nk gelak, letak rotan kt kepala aku, ketuk2 skit, pastu suh aku duduk... hahahaha... malu siot... tp mase tu budak lg... mane la tawu...
darjah 5 aku dh start minat budak klas aku...haha, bkn sorg, 2 org aku minat skali gus...tamak2... muahahaha...tp skg ni tah mane diorg pegi...dh kawen ke lom... yg sorg tu, last time aku nmpk mase msuk skola menengah...yg sorg lagi ilang...mase darjah 6 dia pindah mane tah...
darjah 6 plak kitorg de UPSR... mase tu 4 subjek je, bkn cam skg 5 subjek... aku igt lg mase tgk result tu, aku tgk ngan sorang member aku... mase tu name sort ikut score... name2 yg dpt straight 4A dia tampal paling atas, next yg dpt 3A 1B, dan seterusnye... aku cari la name aku dlm list yg dpt 3A 1B sebab result trial aku camtu... tp x jumpe...aku tgk lg... x de gak...mase tu dh cuak, nk nangis dh...air mate hampir bergenang... dlm ati aku rase aku gagal la... abis la aku kne pakse kawen (ini khayalan semate2...x kn mak ayah aku nk kawenkn aku time tu kot...)... dlm saat syahdu tu tetiba kawan aku mengucapkn kate2 keramat, "fuiyooo... #xxxxxx (name panggilan yg kedengaran agak rasmi dan skema skit, sape yg kenal aku tu tawu la) dapat 4A".. wahhh...cam x percaye je... huhu...then ade budak laki klas aku ckp (aku x igt sape), dlm kelas aku tu aku sowang pompuan yg dpt straight 4A, yg lain2 dak laki yg dpt. mase tu x tawu la perasaan aku. epi kot sebab x jangka...
tu antara secebis cerita yg aku igt2 lupe mase zaman skola rendah dlu... ade byk lg tp dh lupe / blur... maklum la dh lame... member2 skola aku tu pn ade yg dh kawen, dh ade anak... ade gaks yg single mingle lagi tp cam x available je...huhu...

No comments:

Post a Comment