Friday, March 4, 2011

ditinggal kekasih gelap

hoho~ tajuk seperti berbaur sensasi.
tidak ada yang sensasi sebenarnya.

28 januari - hari terakhir kawan saya (merangkap 'kekasih gelap') di pejabat kami. agak sedih untuk melepaskan dia berpindah ke pejabat baru. tapi saya sedar, tak selamanya saya akan bersama dia. suatu hari, kami akan membawa haluan sendiri merencana perjalanan kerjaya kami. dan hari itu, telah tiba kini.

selepas ini tiada lagi orang yang akan bersarapan dan makan tengah hari bersama-sama di meja saya. atau meja dia. tiada lagi meja yang dituju kalau saya mengantuk, tertekan, atau sekadar mahu berbasi basa dan ketawa-ketawa dengan jenaka. dan tiada lagi orang yang akan rakus membelek-belek katalog cosway saya. :')
.
.
.
eh, tak jadi nak sedih lama-lama. shah alam-kl bukannya terlampau jauh. ya, saya sudah pernah ke pejabatnya. seronoknya dapat bilik sendiri. ini kali pertama kawan saya mendapat bilik sendiri. tidak perlu berkongsi. :)

'kekasih gelap'? macam mana boleh timbul nama itu ya?
haha~ sebenarnya saya dan kawan-kawan rapat saya kalau bergurau agak kurang sopan. zaman bergelar siswi dahulu, kerap juga saya melepak di bilik kawan-kawan. kadang-kadang secara tak sengaja terlanggar badan kawan saya itu di sana sini. terus saja dia melabel saya 'suka sejenis'. mula-mula marah juga digelar begitu. saya tidak minat sejenis. saya suka berjenis-jenis :p

lama-lama saya pun ikut sahaja rentaknya. untuk bergurau sesama kawan-kawan rapat. dan entah siapa yang memulakan gelaran 'kekasih gelap'. saya tidak ingat sebenarnya.

tiba-tiba rasa rindu pada zaman ketika bergelar siswi... ahh~ -.-"

4 comments:

  1. eh.. hari tu kata tak rindu zaman tu.. hehe

    ReplyDelete
  2. haha~
    tiba-tiba je terkonang.
    bile dh terkonang, baru tahu rindu :p

    ReplyDelete
  3. wah~ 'kekasih gelap' ku dah ada blog ke?

    hehe~ dedicated special for you...
    uwaaa~ x de pengganti awk kt sini... :'(

    ReplyDelete