Sunday, February 13, 2011

what's on your mind?

* harap maaf. cerita kekasih gelap masih belum selesai. tergantung.
* tajuk entri ini diambil dari fesbuk.

agak-agak, kalau kita melambakkan segala isi fikiran kita ke dalam sebuah kotak bersaiz peti ais, berapa banyak ya kotak yang diperlukan? hmmm~
saya mahu menelaah buku sebenarnya, kerana saya risau saya masih belum mula mengerjakan tugasan saya. tapi rupanya sukar mahu fokus kalau ada banyak benda yang berselirat dalam fikiran. saya mahu keluarkan semua-semua itu, tolak ke tepi dan membuat kerja dengan tenang.
hipokrit.
itu yang saya fikir-fikirkan. saya tidak suka ber'couple' sebenarnya. apatah lagi berdating berdua tanpa pengetahuan emak dan ayah. kedengaran kolot, bukan? ya, saya kolot. saya ini bukan baik sangat. pernah juga buat semua itu, tapi hati tidak tenang. dan apa yang saya buat sekarang ini memang menghampiri ke arah itu. membuat perkara yang kita tidak suka. jadi saya ini apa? hipokrit?
memang benarlah manusia itu tidak tahan diuji. baca ini. 
dan juga baca ini. 
sudah baca? ya memang saya gelak-gelak membaca catatan anak pak man itu. tapi isinya betul juga. realiti. realiti tidak manis selalunya.
saya tidak tahu apa akan jadi dalam hidup saya seterusnya. memang setiap orang mencari bahagia. tapi apa erti kebahagiaan jika tidak diberkati.
.
.
.
maaf saya tidak berniat untuk menyinggung perasaan sesiapa. maaf ya kawan-kawan jika terasa dengan entri ini. ini cuma apa yang bermain di fikiran. hoho~ saya ini kan kuat berfikir.

2 comments:

  1. mummy bik...mem setuju 200% mengenai itu...larangan dalam agama kita yang kita turuti adalah BUKAN HIPOKRIT...
    cinta yang diberkati akan berkekalan dan kita akan tenang bersamanye...

    ReplyDelete
  2. lamanya tak baca blog wani.......

    yeah..saya pon tak suka kuar tanpa pengetahuan mak abah. memang kolot tapi itu sebenarnya untuk keselamatan diri sendiri jugak kan. dulu sebelum kawen, kalau abang ajak dating, saya suh ia tepon sendiri abah saya. hihi. kejam tak

    ReplyDelete