Wednesday, June 30, 2010

rasa sedih tapi muka tak monyok

hari ini masih rasa sedikit sedih.
rasa lebih baik dari kelmarin lepas adik saya kata peha saya besar macam drumstick ayam goreng KFC. memang saya gelak, tapi lepas tu saya cubit-cubit peha yang gebu dengan harapan lemak-lemak akan berkurang tapi masih tetap sama. jadi saya paksakan diri untuk melompat tali (skipping) petang-petang lepas balik kerja. tapi saya rasa sakit-sakit dengan badan terhentak-hentak ke lantai dan mungkin ketinggian saya semakin berkurang(?).
mungkin kaki saya kelihatan seperti ini sewaktu duduk bersilang kaki

sabtu ini, kawan sekolah saya akan berkahwin. dan saya berasa sedih atas beberapa sebab. satu, saya sedih sebab dia nak kawen dan saya masih lagi sendiri-sendiri. dua, saya sedih sebab tak berjaya kurus sebelum kenduri kawen kawan saya. malu mahu mengusung drumstick kfc ini beserta perut yang berlapis-lapis semasa duduk. tiga, sedih sebab saya tak ada teman mahu diseret ke kenduri kawen kawan saya itu. tapi sebab yang ketiga itu mungkin boleh dikeluarkan dari senarai. ada teman saya setuju mengikut saya ke kenduri itu sebab dia suka makan nasi minyak. jadi saya harap tiada aral yang menghalang teman saya itu. harap-haraplah...
hari ini saya sedih sebab saya dapat tahu permohonan nak ke kursus esok tersangkut. memang sedih sebab sebelum ini diberitahu orang bahagian sana permohonan tu OK. tak apalah saya tak salahkan budak lelaki itu sebab dia tak ada kuasa untuk meluluskan. tapi tiba-tiba rasa malang duduk di cawangan pengurusan sebab permohonan nak ikut kursus teknikal selalu tersangkut.
sebenarnya ada udang sebalik mee.
saya dah berkira-kira kalau dapat pergi kursus itu saya berhajat mahu singgah di pkns membeli baju baru untuk ke kenduri kawen kawan saya. nampaknya niat 'murni' tak direstui dan mungkin saya dapat menyelamatkan duit dalam 'cimpeng' saya. jadi, jangan sedih.
tapi saya masih tetap rasa sedih. mungkin sebab sindrom yang datang sebulan sekali. (saya ingin menempekkan link ke belog kawan saya berkenaan perkara itu, tapi saya takut orang lain pula dapat detect belog itu. tak boleh. saya dah janji nak rahsiakan :-#)

5 comments:

  1. alalalaa shiyan...sedihnya..

    tp jgn bmbg, awk tetap comel. dan awk sgt cantik bila awk tidak dlm keadaan rugged T_T

    sabtu sy akan percumakan dr sy utk awk. tiada gangguan drp pakcik ironman. janji!

    p/s: awk cuba bt basikal kick sbmlm n lps bgn tido :)

    yg comel,
    rihanna

    ReplyDelete
  2. awk,sabar wak..awk cantik tau..dan yg plg penting cantik awk bukan hanya di rupa paras dan bentuk badan tp hati awk cantik..n that the most important thing in our life cause beauty will fade once we getting older but beauty of heart will last forever..

    ReplyDelete
  3. rihana : thanks dear. hrp pakcik ironman x mrh sy pinjam awk satu hari :)
    dan thanks utk tips tu. sy buat sambil tgk tv. sb bgn tdo x smpt nk pk ape dh rush pegi mndi ngeeee~

    aku hanya manusia : rasa nak peluk awk! (ops, bukan dlm situasi yg melibatkan les....) rasa terharu dan bergenang air mata baca coretan awk :')
    ntah la. sy rasa beauty berkaitan ngan self confidence - something yg sy x ada.

    ReplyDelete
  4. huhu.. wani tetap comel walaupon ada ayam kfc. ala. adik wani tu jeles la tu. buat peluk pon best tu. he

    ReplyDelete
  5. adzmira : haha...klaka...itu modal adik saya suruh belanja kfc tp x dilayan. muahahaha...

    ReplyDelete