Friday, March 5, 2010

cerita kereta 1

pagi ni rase sungguh x bersemangat nk g keje sebab ofis met aku masih lg b'cuti...busan... busan...
dan yg menambahkn rase x best tu bile aku terpakse mengharungi jln di kl yg besenye hny lengang waktu cuti pjg...
pg td waktu nk kuar umah kete aku bergesel ngan bumper kete adik aku...isk isk...tambah calar balar lg kete kacak aku tu...adik aku ckp, " bese la, standard kete pompuan"... ish, pe plak...x sume kete pmpuan cam kete aku yg dpt 'corak' percuma... huhu...
bile nk dkt smp opis smpt la mengeluh rase letih nk mengharungi jln kt kl ni... letih nk jd driver sebab kekadang jumpe pemandu2 yg entah apa2, mcm2 ragam yg buat aku nk gelak ade, menyampah pn ade, terperanjat pn ye... ni la manusia, blum dpt, mengidam; dh dpt mengeluh... dlu sblm dpt kete, aku selalu pk alangkah indahnye klau dpt kete, x yah la bersesak2 naik lrt pagi2... bile dh dpt, baru ku tahu, yg terindah hanya sementara... soal pemandu ntah ape2 la...pastu pasal parking la... skg ni persaingan parking kt opis aku begitu sengit... klau smp dlm kul 7.15 pg ke, harapan nk dpt parking begitu tipis... oleh sebab aku ni x de sticker opis, terpakse la parking kt luar...klau parking kt dlm, aku tgk byk sungguh kete, ngeri aku, sebab aku dpt bygkn nk kuar dlm keadaan sesak2 tu, mesti secare x sengaje aku akan menambahkan 'corak' kt kete aku... parking kt luar plak lain plak cite... ade satu petak parking yg aku sgt2 anti... sebab klau park kt situ for sure kne double park... dh la kne block blkg, sebelah kanan pn kne block gak...padahal sebelah kanan tu mane ade petak parking lg, tp org memandai2 je parking... kete aku dh brape kali kne block camtu... mmg hampesss... dh la aku blk kul 4.30ptg... tuan pny kete blk kul 5 ke 5.30 mmg haru... dh tau double park kete org, tinggalkan la no. hp anda kt kete tu...senang nk contact bile aku nk kuarkan kete aku... buatnye ade hal kecemasan x ke menyusahkan org... mmg x de kesedaran sivik langsung...
aku faham, diorg sume terpakse double park sebab mmg parking dh tahap kritikal... klau kete sume boleh lipat masuk handbag, aku rase x de masalah... tp sebab doraemon x wujud kt dunia ni utk tlg menyelesaikan bende2 alah camni, so gunekanlah pertimbangan anda... klau double park kete org lain, diulang, tolong tinggalkan no. hp anda...
aku teringat sorang opis met kt opis lame aku dlu... dia siap print no. hp dia besar2 atas kertas A4, pastu laminate kertas tu supaye thn lame... anytime bile dia terpakse double park, dia letak je kertas tu kt dash board... kn bagus cam tu...
er... lg satu make sure la bateri hp anda x kong... x de makne klau tinggalkn no. hp bile anda x dpt dihubungi...

2 comments:

  1. bik..susah gak tu..kang ada yang nak ngorat guna no phone tu..

    ReplyDelete
  2. nk ngurat pn ape salah nye... tuan pny keta ni single lg hahaha...
    mem, bkn nk suruh ngurat... ye la, bygkn klau kite ade hal penting nk bergegas balik tp kete kne block... susah gak tu... at least, bile tgglkn no.hp tu kite ni jenis bertimbang rase dan ade rase tanggungjwb la skit...
    that's my humble opinion la...pendapat setiap org berbeza... :)

    ReplyDelete