Monday, November 16, 2009

kepala berasap

hari ni ngan esok aku cuti... yuhuuuuuuu!!! tp yg x best nye, sebab musabab aku cuti yelah nk wat assignment. due date 22 nov. tapi 1 ayat pn haram aku x taip lagi. huaaaaaaaaaa... mlsnye..
dh le smlm ngan kelmarin ade midterm exam. huh, pnt aku ngadap buku ngan sumbat2 isi buku dlm kepale ni. then, pg td aku wat keje opis plak. ade mende yg aku x submit kt bos aku. mau berasap kepala aku ni... herherher...
bukan le aku rajin sgt pon. ari khamis tu dh bos aku mintak data. mujur aku dh prepare sblm ni cume x update jek. so terpakse la aku ngadap data2 yg membuat aku berpinar2. x thn aku, kul 4.30 pm, abis keje je aku cabut. skali hari jumaat tu plak ade perhimpunan. pas perhimpunan plak aku ngan opis mate aku pakat2 'culik' sorg opis mate ktorg ni, belanje dia mkn sebab jumaat tu last day dia kt dept. ktorg...ari ni, 16 nov dia masuk branch lain plak...huhu, slmt jln romeo... uiks, silap ayat plak... slmt jalan adik ku... slmt berjaya di tmpt baru...
pastu blk opis je, dh kul 3 ptg. aiseh... terkulat2 aku ngadap data2 yg membuat aku berpinar2. sampai kul 6 ptg x siap lg tu... dak2 opis aku dh 'halau' suh aku blk, siap tunjuk jam tangan cantik dia. dgn berat ati terpakse la aku blk, bwk skali keje yg x beres tu. sabtu ahad plak, x dan nk buat keje opis sebab aku ade midterm exam. pg tadi baru le ade kesempatan, so aku wat la n dh slmt email kt bos dh pun...
dh siap kje opis tu igtkn bleh concentrate wat assignment. tp haram... mls nye. waaaa...ikut ati aku anta kertas kosong je la. huhu...sbnrnye aku dh tawar hati nk terus blaja ni. dh le course IT yg aku amik ni x de kene mngena sgt ngan keje aku skg ni. x dpt bntu kenaikan pangkat pn. tambah2 plak time 'happy hour' ngan 'lazy day' aku pn dh kurang dan kehidupan sosial aku 'dirampas'. itu harga yg perlu dibayar bile blaja part time ni. dlu aku blaja bkn ape, sebab lame sgt aku nganggur. takut degree aku x laku plak. tu yg aku blaja blk. pastu bile dh dpt keje skg ni, aku jd cam mls nk teruskn. tp nk benti syg plak. pejam celik pejam celik, dh 3 tahun aku blaja. rugi plak nk benti.
sbnrnye aku taw knape aku mls ni. ade satu bende yg aku nk sgt2. asyik bermain2 dlm fikiran aku. cume aku takut aku x mampu nk dptkn bende yg aku nk sgt2 tu. huhu... kita hny mampu merancang dan berusaha. Allah jua yg menentukan.
huhu... sabarrrrrrrr sabarrrrrrrr... aku kne pakse gak diri aku wat assignment. drpd aku melemahkn semangat sendiri baik aku motivasikn diri aku. igt la kemanisan menyarung jubah graduasi bersama ngan pointer yg baek punya...... chaiyok2!!!

1 comment:

  1. terime kasih akak ku..time kasih 4 d sweet cake (secret recipe 2..huhu).n tq gak mendokan ku d tmpt baru.but xsame cam BDSM.huaaa...(xsangke de 2lis lam blog die cite aku.hikhikhik)

    ReplyDelete