Tuesday, June 15, 2010

nikmat makan yang tak dipeduli...

balik kerja petang semalam, kepala saya sakit berdenyut-denyut. tapi saya gagahkan diri seperti ironman untuk terus memandu pulang.
sampai rumah saya berbaring depan cik tivi menghadap cerita doktor-doktor di bilik kecemasan walaupun saya sedar saya masih belum solat asar :p niat saya nak hilangkan sakit kepala dan mengeringkan peluh sebelum mandi.
baru beberapa minit berbaring saya rasa kepala saya pening. mulut dah rasa lain macam. loya. saya sebenarnya takut nak muntah atau tengok orang muntah. tak tahu kenapa, mungkin sebab imaginasi mengarut saya takut terkeluar tali perut berserta usus. ish, khayalan 18sg -_-"
badan saya seram sejuk dan makin tak sedap perut. akhirnya terluah juga semua makanan tengah hari saya tadi. entah apa kena dengan saya hari itu. keracunan makanan? kalau betul, taubat saya tak kan beli nasi lagi kat gerai masin (gelaran salah satu gerai di pejabat saya :p). tapi saya tak cirit-birit. pelik.
usai solat asar saya kembali menghadap cik tivi. kali ini cerita pengasuh sengau. tapi saya semakin pening. dan badan semakin sejuk. adoiyaiii... apa yang tak kena ni?
dan sekali lagi terluah isi perut. dua kali. tiga kali. empat kali. lima kali. dan makcik tak larat nak kira lagi. boleh kata selang 15 minit.
maghrib itu mak paksa saya pergi klinik. masih loya tapi saya tahankan. terima kasih pada adik saya yang sudi jadi pemandu walaupun sebelum itu dia buat lawak 'terlebih ajar'. katanya patut tumbuk je perut saya. eloklah tu, nanti saya sembur semua isi perut kat muka dia, baru tahu.
sampai klinik saya tengok ramai orang menunggu. terpaksa la tunggu giliran. aduh, air cond pula buat saya tambah seram sejuk. akhirnya dapat juga jumpa doktor india separa botak tapi masih hensem. doktor cakap perut masuk angin dan banyak asid. buat sementara makan bubur nasi dan elak makan acidic fruit (contoh: oren, limau, epal hijau).
balik tu singgah kedai mek beli bubur ayam. lepas setengah jam telan ubat tahan muntah, saya cuba makan bubur ayam yang berbau hangit. masa itu baru saya rasa betapa nikmatnya dapat makan. satu nikmat yang kita tak peduli atau tak sedar. iyalah, perut saya kosong dan semua yang saya makan minum sebelum itu sudah terluah. bila dapat makan dan merasai makanan melalui rongga esofagus tanpa terluah keluar, adalah satu nikmat :')
dan saya dapat MC satu hari. ini adalah MC pertama saya tahun ini.

6 comments:

  1. ala ciannyer...sy bc pun terasa sungguh siksa jiwa raga beskal.

    skrg dh ok sket? lain kali hati2 tau bl mkn sbb perut awk tu perut manja :)

    amacam? ayat ala2 buleh jd boipren idaman dak? kui kui kui

    ReplyDelete
  2. owh, anony i lap u.
    kesungguhan jiwa raga beskal mu membuat ku terharu.
    iya mmg perut manja yg high taste. perlu diajar supaye lebih mesra alam.
    boipren idaman? mungkin tidak.
    buat masa sekarang angau kat gewe jepun/korea shj. ngeh~ ngeh~

    ReplyDelete
  3. hindustan ngak mau? kui kui

    ReplyDelete
  4. alolo.. ciannya.. lenkali jangan makan lambat ye kawan ku

    ReplyDelete